Reklamáció rögzítése
A beérkező reklamációkat minden esetben rögzíteni kell annak a kollégának, akihez a reklamáció beérkezett. A szabászati reklamációt a Mankóban kell rögzíteni, minden egyéb más reklamációt az Ügyvitelben.
A reklamáció rögzítését követően a reklamáció jogosságának megállapítása után intézkedünk a termék megrendelésére és/vagy cseréjére.
A Vevő az áru minőségi kifogása, illetve reklamáció esetén is köteles az árut először átvenni, szakszerűen lerakodni és tárolni, és a munkatársaink kifogással kapcsolatos döntését megvárni.
A kijavítást, illetve cserét meghaladó bárminemű igény – különösen ármérséklés vagy egyéb kártérítés vonatkozásában – kizárólag akkor érvényesíthető, ha arról velünk írásos megállapodás születik.
Az átvett áru szakszerűtlen használata vagy megváltoztatása minden esetben a garancia (jótállás) elvesztésével jár. A Vevő köteles az áru beépítésével és használatával kapcsolatos útmutatás szerint eljárni, és amennyiben ezzel kapcsolatban kétsége támad, véleményünket kikérni.
Amennyiben az áru visszavételére nem a mi oldalunkon bekövetkezett mulasztás miatt kerül sor, minden esetben szükséges a visszavétel feltételeiről velünk esetileg és előre megállapodni. Az áru visszaküldésére csak e megállapodás megkötését követően a vevő költségére kerülhet sor. Címünkre utánvéttel feladott árut nem veszünk át. Ugyancsak nem veszünk át a címünkre előzetes megállapodás nélkül feladott visszárut, bármi legyen is a visszaküldés indoka.
Szerelvényre vonatkozó szabályzat
Az áru átadását követően a vevőnek 10 munkanapon belül részletesen jeleznie kell a leszállított áru tételes átvétele során tapasztalt mennyiségi vagy minőségi kifogást. E határidőt követően mennyiségi- valamint szállítási sérülésre vonatkozó reklamációnak helye nincs.
Alapanyaghibát a Vevőnek 10 munkanapon túl is jogában áll reklamációként jelezni.
Laptermékre, szabott anyagra vonatkozó szabályzat:
Raklapon elvitt, illetve kiszállított szabott anyag, sérülés és anyaghiány esetén a reklamációs idő 10 munkanap.
Méret, alapanyag, technológiai hiba esetén 10 munkanap után is rögzíthető a hiba.
Darabonként gépjárműbe rakott szabászati megrendelés sérülése és/vagy anyaghiánya esetén a reklamációt azonnal jelezni és érvényesíteni kell az értékesítési kollégánál. Utólagos reklamációt az ily módon elszállított termék esetén nem fogadunk el.
Az ügyfélnek az átvételt követően vevői nyilatkozatot kell aláírnia, amivel igazolja, hogy átvette a megrendelt termékét. Az ügyfélnek ellenőrzési lapot kell kitölteni és aláírni átvételt követően. Amennyiben az ügyfél ezt elmulasztja, abban az esetben nem tett eleget a vásárlás feltételeinek, így reklamációt a későbbiek során nem fogadunk el.
A terméket csak kiszállított állapotában áll módunkban visszavenni (hiányos/használt kelléket, felszabott lapterméket/munkapultot, illetve a már beépített alkatrészeket nem áll módunkban visszavenni, (kivétel gyári hiba esetén, illetve ha a Vevő nem a megrendelt árut kapta).
Reklamációs folyamatot abban az esetben indítunk, ha a reklamált darab visszaérkezett és a nemmegfelelőségekről meg tudtunk győződni. Amennyiben a reklamált darab a reklamáció megtételekor nincs itt, az újragyártást akkor is megkezdjük – ha a későbbi ellenőrzéskor a hiba nem áll fenn, akkor az újragyártás költsége a vevőt terheli.
„Minden szubjektív hibát a front felületen (pontok, jelek, foltok stb.) az alábbiak szerint kell értékelni: Pozíció: a beépítés helyzetétől függően, Távolság: 700 mm. Ha az értékelési módszer szerint nem észlelhetők a hibák, a front megfelel a minőségi követelményeknek.”
Minőségellenőrzés
Nálunk vásárolt anyag esetén az átvételkor minőségellenőrzést végzünk. Nagy mennyiségű anyag esetén azonban az első technológiai művelet előtt történik a minőségellenőrzés, nem megfelelőség esetén a munkát elutasítjuk és a vevőt tájékoztatjuk.
Reklamált darabok esetén, 100% kimenőáru minőségellenőrzést végzünk.
Szabászattal kapcsolatos gyártási információk:
a technológiai pontosság szabott élzárt anyagok esetén +/- 0,5 mm
az anyagok utólagos mérésekor az anyag méretének meghatározásához kalibrált tolómérőt használunk, a class 2-es osztályú kalibrálatlan mérőszalaggal történő ellenőrző mérés eredményét reklamációhoz nem fogadjuk el
íves élzárás esetén 2 mm élzáró alkalmazásakor a minimum ív rádiusz: 60 mm
duplungolt anyagnál a kért mérethez képest 20-20 mm-rel nagyobbal dolgozunk, dekoros anyag esetén azonban a dekor és az ellenhúzó az 30-30 mm-el nagyobb a kész méretnél
bérszabást minimum 1 tábla megrendelése esetén vállalunk
a munkapult élzárásához javasoljuk az élléc használatát, az élformika sérülékenysége miatt
fehér szabott anyagot minden esetben fehér ragasztóval élzárunk
145 mm-nél kisebb élzárandó felület esetén 145 mm-es anyag kerül leszabásra, illetve felszámolásra
CNC munkák rendelésekor a minimum és maximum méretű alkatrész:
minimum érték: 300 x 300 mm
maximum érték: gyárthatósági vizsgálat alapján történik
Megrendelés átvétele
A megrendelés elkészültéről EMAIL-t küldünk. SMS értesítést csak abban az esetben küldünk, ha nem adott meg e-mail címet a vevő a megrendeléskor.
Az értesítéstől számított 2. hét után, raktározási díjat számolunk fel.
Ennek összege: 500 Ft+Áfa/nap/raklap, amit felszámítunk.
A raklapokra betétdíjat számítunk fel, ennek összege 10.000.-Ft, melyet a raklap visszaérkezésekor jóváírunk.
Át nem vett csomagok esetén követett eljárásrend
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14 napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni, mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor használt email, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló email fiókjában hozzáférhetővé válik.
Online vásárlás:
Természetesen az ügyfél a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát csak és kizárólag e-mailben és írásban jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé.
Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.
Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:
Elállási nyilatkozatminta
Címzett: ER-FA 2000 Faipari Kft., 8060 Mór, Asztalos u. 3., E-mail: info@erfa.hu
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]
Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]
Ha a Fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.
Eladó abban az esetben vásárol vissza nála vásárolt, nem szavatossági igényérvényesítés körébe tartozó terméket, amennyiben a terméket Eladó a visszavásárlási igény bejelentésekor raktárkészleten tartja, sérülésmentes és bontatlan csomagolású. Eladó fenntartja a jogot arra, hogy indokolás nélkül elutasítsa a nála vásárolt termék visszavásárlását abban az esetben, ha a következő pontban írt feltételek fennállnak. Eladó a visszavásárlás esetén jogosult a jóváírást, kezelési költségek kiegyenlítése céljából, csökkenteni az elszámolt nettó ár 20%-ával abban az esetben, ha a visszavásárolt terméket a Vevő a vásárlással megegyező kirendeltségre szállítja vissza.
A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
Webshopon kívüli vásárlás:
Webshopon kívüli vásárlás esetén csak hibátlan, bontatlan (szerelvénynél eredeti csomagolású), sérülésmentes csomagolású termék ellenében tudja a vásárló az elállási szándékát érvényesíteni. A visszahozott termékhez a vásárlásról a bizonylatot is kérjük.
a vállalatnál raktárkészleten tartott termék esetén 90 napon belül elállási jogával élhet a vásárló - ha a fenti feltételek teljesülnek – a terméket visszavételezzük az áru nettó árának 30%-ával csökkentett értékével
egyedileg rendelt termék esetén (ami a vállalatnál nincs raktárkészleten) a vevő elállási jogát nem érvényesítheti
2025. február 13.